Dataran Merdeka Berselawat 2013

Dataran Merdeka Berselawat 2013

Selasa, 26 April 2011

Al-Fathu ar-Rabbani Wa al-Faidhu ar-Rahmani

Al-Fathu ar-Rabbani Wa al-Faidhu ar-Rahmani
 
Description
AL-FATHU AR-RABBANI WA AL-FAIDHU AR-RAHMANI: inilah butir-butir emas abadi yang digali dari pengalaman, pemikiran, dan pengembaraan ruhani Syekh Abdul Qadir al-Jailani, yang dituangkannya pada setiap hari Ahad, Selasa, dan Jum'at melalui ceramah, diskusi, fatwa, i'tibar, atau suluk bersama para jamaahnya. Terkumpullah kemudian 62 jalan hidup untuk menjadi kekasih Allah ini.

Kami menerjemahkan kitab mulia tersebut untuk turut menyebarkan dan meluaskan syiar sufi Syekh Abdul Qadir al-Jailani yang sungguh luar biasa, memukau, penuh ketulus-an, kekhusyukan, dan keshalihan ini. Setiap helai kitab ini sepenuhnya mengajak setiap kita untuk meleburkan diri dalam Keridhaan dan Keagungan Allah Swt., dengan tanpa meninggalkan tuntunan syari’ah.

Semua petuah, bimbingan, dan hikmah yang diwariskan pemuka sufi ini akan menghantar kita menyelami makna dan tujuan hidup, diri, dan kemanusiaan di hadapan Kemahakuasaan Allah Swt. Sebuah mahakarya lautan hikmah yang benar-benar terbit dari kesucian hati Sang Kekasih Allah, yang patut sekali kita jadikan jalan hidup guna menggapai Cinta Sejati-Nya, di dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan